A kép forrása: Blikk
Vajon az e-autók kevésbé hajlamosak a meghibásodásokra, mint a belső égésű motorosak? Az e-autók regisztrációs adatainak növekedése és a megfelelő, rendelkezésre álló adatbázis már lehetővé teszi, hogy releváns választ kapjunk a nagy kérdésre.
Az ADAC (Német Autóklub) szerint az újabb elektromos autók kevésbé hajlamosak a meghibásodásokra, mint a benzin- vagy dízelmotoros kocsik. A németországi statisztikai jelentés szerint a 2020-ban először forgalomba helyezett járművek esetében az e-autók meghibásodási aránya 1,9 százalékponttal alacsonyabb volt. A 2021-es járművek esetében tovább növekedett az előny: az e-autók meghibásodási aránya 3,6 százalékkal alacsonyabb volt a belső égésű motorokéhoz képest. Az ADAC szerint az indítóakkumulátorok esetében nincs különbség a két hajtástípus között. A hibás gumiabroncsok a második leggyakoribb probléma, és a kulcsok, zárak, indításgátlók terén is vannak különbségek az elektromos és belső égésű autók között. A jövőben az e-autók növekvő tömege miatt felléphetnek újabb meghibásodási tényezők.