A kép forrása: Dívány
Példátlan, hogy ez év közben történik.
Az év közbeni áremelés példátlan az elmúlt húsz esztendőt tekintve. A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület szerint az emelés felborítja a fuvarozó cégek éves költségvetésének tervezését. A Hungrail kezdeményezi, hogy az év közbeni díjnövelés helyett folytatódjanak a versenyképességet javító intézkedések, és készüljön egy a vasúti árufuvarozást helyzetbe hozó versenyképességi csomag. A Magyar Logisztikai Egyesület beszámolójából kiderül, hogy a vasúti szállítmányozást és a közúti fuvarozást érintik a növekedő költségek. A nemzetközi fuvarozásban 25,1 százalékos, míg a belföldi fuvarozásban 34,9 százalékos díjemelés tapasztalható. A DigiLog Consulting alapítója és ügyvezetője az elmúlt évi költségnövekedést kommentálta.