A kép forrása: Blikk
Szinte minden háztartásban van legalább egy tévé, minden harmadikban pedig két készülék is üzemel. Egy friss felmérés rávilágít, hogy a magyarok jelentős része továbbra is elsősorban hagyományos tévénézésre használja a készülékét, habár 2022 ősze óta a streaming-szolgáltatásokat is mind többen használják. A készülékek választásánál az ár fontosabb, mint a műszaki tartalom vagy a márka.
A Hisense által végzett kutatás eredményei alapján kiderült, hogy a magyar háztartások 90 százalékában megtalálható legalább egy televízió, és minden harmadik család rendelkezik két készülékkel. A válaszadók több mint 80 százaléka napi szinten tévézik, és minden negyedik magyar több mint 3 órát tölt el a televízió előtt naponta. A legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben választ tévét, és a férfiak és a 18-39 év közöttiek hajlamosabbak többet költeni. A tévénézés aránya csökken, míg a streaming és más szolgáltatások igénybevétele nő. Az ár a legfontosabb szempont új készülék vásárlásakor, a készülék márkája és a képernyő mérete következik. A válaszadók kis hányada tervez új tévé beszerzését a közeljövőben, és csak 2 százalékuk fogja ezt megtenni az Európa-bajnokság indulása előtt.