A kép forrása: Blikk
Már nem a bankot, hanem közvetlenül az ügyfelet fosztják ki a bűnözők. Egyre több az áldozat és az elbukott pénz is. Egy átlagos bankszámla-tulajdonos magánszemély 1,3 milliót, egy átlagos vállalkozás 31 millió forintot veszített az első negyedévben, ha bedőlt a csalóknak – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
Magyarországon az internetes csalások drasztikusan nőttek az idei év első negyedévében. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a sikeres bankkártyás visszaélések száma megközelítette az 57 ezret, 2,7 milliárd forintnyi kárt okozva. A csalási esetek nagy része adathalászathoz és pszichológiai manipulációhoz kapcsolódik, például telefonos csalások és banki ügyfélszolgálatnak tett kiadások formájában. Az áldozatok jelentős kárt szenvednek, a károk milliós nagyságrendűek, egy sikeres akcióval átlagosan 2,9 millió forintot zsákmányoltak a csalók. A vállalati visszaélések száma is nőtt, ami torzítja a statisztikát. A csalók, kiberbűnözők módszerei változatosak, de végül mindig valamilyen megtévesztéssel hozzáférést szereznek az ügyfelek bankszámlájához, és azt kiürítik.