A kép forrása: Blikk
Ahány bank, annyiféle tanács és megoldás a tegnapi botrány kapcsán, amiben Apple eszközök keresztül tömegesen vontak le pénzeket magyar bankszámlákról. Van, ahol automatikusan visszakapják a pénzüket a téves levonások károsultjai, mások az Apple-hez küldik a pórul jár klienseit és a limitek módosítását tanácsolják. Megnéztük, hogyan kaphatják vissza a pénzüket a károsultak, és hogyan védekezhetünk a téves levonások ellen.
Magyarországon az Apple Pay-vel kapcsolatban nem mindennapi incidens történt, mely során több magyar bankkártyásnál téves terhelések keletkeztek az Apple alkalmazásboltjában. Az eset más országokra nem terjedt át, és csak azokat a kártyákat érintette, amelyeket az Apple ID-hoz regisztráltak és valamilyen szolgáltatásra előfizettek az Appstore-ban. A probléma egy külső partner rendszerében keletkezett, mely technikai hiba miatt okozta a hibás terheléseket. A bankok az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva azonnal léptek, felvették a kapcsolatot az Apple-lel, és várhatóan a tévesen levont összegeket visszakapják az érintett személyek. Az eset megmutatta, hogy nincs egységes kommunikáció a megoldásról, és a bankok különböző tanácsokkal látják el az ügyfeleket a probléma kezelésére.