A kép forrása: Szeretlek Magyarország
El lehet-e választani a filmbeli ént a magánembertől? Meg lehete-e ismerni a valódi Semmelweist? Mi Semmelweis igazsága a 21. században? Többek között ezekre a kérdésekre kerestem a választ Vecsei H. Miklóssal a Semmelweis című film sajtóbemutatója után.
Vecsei H. Miklós a filmiparban ritkán szerepel, de színházi szerepei miatt kifaggatta, hogy milyen különbségeket tapasztal a színház és a film között. Elmondása szerint a film felvételei helyszínfüggőek, nem lineárisak, míg a színházban lineárisan adják elő a történetet. A filmnél a karakter fejlődését kell a jelenlegi helyzetnek megfelelően megjeleníteni, ami technikailag is kihívást jelent. Koltai tanárhoz fordult segítségért a felkészülés során, aki a castingnál inkább az emberek személyiségeire és kapcsolataikra koncentrált, és ezzel közelebb hozta a színészeket egymáshoz. Vecsei szerint minden alkotónak fontos, hogy valamit elmondjon a lelkét nyomó témákról, és a rendezők olyan emberekkel szeretnek dolgozni, akik közel állnak a fontos témáikhoz. A filmen keresztül Vecsei a 170 évvel ezelőtti történetben és az egyetemes egészségügy fontos pillanatában megjelenített karakter segítségével arra próbál rávilágítani, hogy ma, Magyarországon milyen egy szülő nő helyzete.