A kép forrása: Blikk
Újabb eszközt kapnak a bankügyfelek ahhoz, hogy egyszerűen lebuktathassák a csalókat. A bűnözők gyakori módszere, hogy a bank vagy egy ismert szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni. Mostantól akár a telefonhívás közben is meg tudjuk nézni a mobilbankunkban, hogy tényleg a számlavezető pénzintézet munkatársával beszélnek-e – írja a Bank360.hu.
A telefonos csalók egyre változatosabb módszerekkel próbálnak megtéveszteni banki ügyfeleket, gyakran kiadva magukat banki vagy ismert szervezet dolgozójának. Az áldozatoktól bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kívánnak kicsalni, valamint távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást is rájuk telepítettek. Az OTP Bank az ügyfelek védelme érdekében új fejlesztést vezetett be, amely lehetővé teszi a csalási kísérletek könnyebb kiszűrését. Az ügyfelek mostantól a MobilBank alkalmazás segítségével ellenőrizhetik, hogy valóban a bank munkatársával beszélnek-e telefonhívás közben, valamint az új funkció lehetővé teszi a banki hívások időpontjának, hívószámának és az ügyfélszolgálati azonosítónak az ellenőrzését.