A kép forrása: Blikk
Budapest Főváros Kormányhivatala az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légijárat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést. Három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok visszajelzései lapján pedig elkezdték a kifizetéseket.
A Budapest Főváros Kormányhivatala közleményében beszámolt arról, hogy 15 légijárat kapcsán fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést indítottak a jelentős késések és járattörlések miatt. Az ellenőrzések során, egy kivétellel, a légitársaságok együttműködtek, és három esetben elismerték kártalanítási kötelezettségüket. Két járattal kapcsolatban még várnak adatszolgáltatásra, míg három járat esetében a légitársaságok rendkívüli körülményre hivatkoztak. A kormányhivatal kéri a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását ezen esetek kapcsán, és az egyedi esetekben, ahol nem rendelkezik joghatósággal, külföldi hatóságokhoz fordul. A kormányhivatal és a Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését, és segíti a fogyasztók jogainak érvényesítését.