A Légitársaság Szexista Diszkriminációra Vádolva a Női Utasok Számára Elérhetővé Tett Funkció Miatt

A Légitársaság Szexista Diszkriminációra Vádolva a Női Utasok Számára Elérhetővé Tett Funkció Miatt

Sokan kettős mércét emlegetnek azzal kapcsolatban, hogy a női utasok számára egy olyan foglalási funkciót tett elérhetővé az IndiGo indiai fapados légitársaság, ami nagy felbolydulást keltett. Jelenleg ugyanis egy olyan funkciót tesztelnek, amely során a női nemű utasok külön jelzéssel látják azt az online helyfoglalásnál, hogy mely ülőhelyek azok, amiket szintén nők foglalnak. Sokan kiakadtak emiatt.

A légitársaság bevezetett egy speciális foglalási funkciót, amely kizárólag a női utasok számára elérhető. Ennek segítségével a női utasok elkerülhetik a férfi utastársakat, míg a férfi utasok számára ilyen lehetőség nem áll rendelkezésre. Az IndiGo légitársaság ezt a funkciót a jegyvásárláskor bekért nem-információ alapján valósítja meg, és a kísérleti bevezetést követően minden járaton elérhető lesz. A vállalat szóvivője szerint a funkció célja, hogy a női utasok kényelmesebben és fesztelenebben utazhassanak. A közösségi média reakciói vegyesek, vannak nők, akik örömmel fogadják a funkciót, mivel korábban kellemetlenségek érték őket az egyedül utazás során. Ugyanakkor mások diszkriminatívnak és szexistának tartják a funkciót, és felmerült az a kérdés is, hogy azon férfiakkal, akik nőként azonosítják magukat, mi a helyzet. A légitársaság képviselője szerint a funkció bevezetése piackutatáson alapul, és összhangban van a #GirlPower ethoszukkal.

Tovább a cikkhez