A kép forrása: Blikk
Az Android-ökoszisztéma telefongyártói, mint a Samsung és a Google, minden évben új zászlóshajó modelleket adnak ki. Ezzel egyfelől azt bizonyítják, hogy nem csak képesek fejlődni, de valóban előre is lépnek, másfelől ez a módszer szolgálja a cégek profitszempontjait is, mivel a legnagyobb árrést az új és drága készülékeken érik el. Eközben a felhasználóknak nem mindig van szükségük az új képességekre, ráadásul egy idő után olcsóbban juthatnak hozzájuk.
Az AI-funkciók bevezetése után a gyártók lassan terjesztették ki azokat a régebbi és olcsóbb modellekre. Új telefon vásárlásakor érdemes okosan választani az időpontot, és olyan készüléket választani, ami megfelel a szükségleteknek. A Samsung, a Google és más nagy gyártók hét év rendszerfrissítést ígérnek a zászlóshajó készülékeikhez. Az új telefonok piacra dobása előtt szigorú tesztekkel bizonyosodnak meg a gyártók a készülékek készenlétéről. Régebbi modellek esetében a közösségi támogatás erőteljesebb lehet a problémamegoldásban. A hardverfrissítések is jó okot szolgálhatnak egy új telefon beszerzésére.