A kép forrása: Blikk
Idén igazán nehéz nyara volt a MÁV-nak. Balesetek, járhatatlan sínpályák, elromló légkondik, vonatkisiklás és a nagy meleg szinte ellehetetlenítette a társaságot a normális üzemtől. A vállalat most előállt egy akciótervvel, amivel a jövőben fejleszteni tervezik szolgáltatásaik minőségét.
Szeptemberben megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása, amelynek célja a vonatforgalom megbízhatóbbá és kiszámíthatóbbá tétele. A felújítás két ütemben zajlik éjjel-nappal, és az első fázisban október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újítják fel az egyik vágányt. A beruházás teljes költsége mintegy 18 milliárd forint, és része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének.
A felújítási munkafázisokhoz igazodva jelentősen módosítják a vonatok közlekedési rendjét a Budapest–Miskolc fővonalon, ez pedig tájékozódást igényel a vonatokon utazóknak. A korszerűsítéssel megszűnik a sebességkorlátozás, javul a menetidő és megbízhatóbbá válik a vonatforgalom. A munkafolyamatokat számos szakember és munkagép vesz részt, a teljes költség pedig a MÁV saját forrásaiból finanszírozott. A vasúti pálya felújításával kapcsolatos információkért a Budapest–Miskolc fővonalon utazóknak érdemes előre tájékozódniuk.