Az idős autóvezetők alkalmasságáról folyó vita: szigorítani kellene az idősek autóvezetési vizsgálatát?

Az idős autóvezetők alkalmasságáról folyó vita: szigorítani kellene az idősek autóvezetési vizsgálatát?

Újra fellángolt a vita, szigorítsák-e meg az idősek autóvezetési alkalmassági vizsgálatát.

A statisztikai adatok szerint az idei év első hat hónapjában 6523 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt Hazánkban, amelyben 996 esetben 65 év felettiek voltak a felelősek. Ez azt jelenti, hogy a balesetek 15 százalékát idős sofőrök okozták. Tavaly 2045 balesetért voltak ők felelősek, míg a második legrosszabb eredmény a 25-30 éveseké, akik 1572 balesetet okoztak. Idén azonban kiderült, hogy az 50 év felettiek aránya is növekszik a közlekedésben, például Bodrogi Gyula, a 90 éves színművész is rendszeresen autózik. Emellett Szűcs Lajosné, az ország legidősebb gépjárművezető oktatója is hasonlóan biztosította szeretteit arról, hogy ha nem lenne képes a vezetésre, akkor azonnal felhagy vele. Pausz Ferenc közlekedési szakértő szerint nem általánosítható, hogy az idősebb vezetők rosszabbak lennének, mivel sok esetben jó reflexekkel és figyelemmel rendelkeznek.

Tovább a cikkhez