A kép forrása: Dívány
A több milliárd forintos kár több mint felét nem vállalják át a bankok.
Az első félévben a banki csalások átlagos kárösszege meghaladta a 10 milliárd forintot, és 70 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban. A lakossági ügyfelektől egy-egy számla elleni támadásban csaknem 1,2 millió forintot loptak el a csalók. A bankkártyák területén az egy visszaélésre jutó kár átlagosan 53 ezer forint volt. Az online támadásokban a lakossági és vállalati ügyfeleket összesen 44,5 milliárd forinttal károsították meg, és az ügyfelekre terhelt kár összege is növekszik. Egyre többször adjuk ki a kártyaadatainkat és az ügyfélhitelesítést a csalóknak, és az átutalásos megtévesztéseknél az ügyfeleknek kellett kifizetniük a kárt. Ugyanakkor a szakemberek szerint a digitális fizetés továbbra is biztonságos, és a legtöbb csalás még mindig alacsony arányban fordul elő. Jövő év júliusától központi csalásszűrő megoldás is védi majd a bankszámlákat, és fontos odafigyelni a legjellemzőbb csalástípusokra.