A kép forrása: Blikk
A Samsung és az Apple versenye már régóta meghatározó az okostelefonpiacon, különösen az Egyesült Államokban, ahol az iPhone népszerűsége töretlen, de még Dél-Koreában is, ahol egyre több fiatal választ inkább iPhone-ta Galaxy helyett. Egy új jelentés szerint a Samsung most egy merész lépést fontolgat: a Galaxy márkanevet feladva új névvel dobhatná piacra prémium készülékeit.
A dél-koreai E-Today értesülése szerint a Samsung azt vizsgálja, hogy érdemes-e új nevet adni a Galaxy márkától elszakadva csúcskategóriás okostelefonjainak. A Galaxy márka alatt több különböző készüléksorozat is megjelent, beleértve a Z, S, A, M és F szériákat. Az egyesített Galaxy márka előnyként szolgált, de mára az előny hátránnyá vált, mivel nehéz kiemelni a prémium modelleket a különböző árkategóriájú eszközök között. A Samsung a fiatalabb generáció egy része szerint középszerűnek tekinti a Galaxy készülékeket az iPhone-okhoz képest. Az Apple piaci részesedése a Statcounter adatai szerint 2024 szeptemberében az Egyesült Államokban 57,3%, míg a Samsungé 23,2% volt. A Samsung alelnöke szerint csak olyan új technológiák és tökéletes minőségi versenyképesség biztosíthatják a sikeres visszatérést, amelyek máshol nem léteznek. Lehet, hogy egy új márkanév bevezetése túl késő lesz a következő Galaxy S25 Ultra modell számára, de valószínű, hogy egy későbbi S vagy Z sorozatú készülék már az új márkanév alatt debütál.