Fogyasztóvédelmi botrány a házhozszállításban: az ételfutárok alapos vizsgálat alatt állnak!

Fogyasztóvédelmi botrány a házhozszállításban: az ételfutárok alapos vizsgálat alatt állnak!

Soron kívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium. A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik.

Az utóbbi időszakban jelentősen megnőtt az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi panaszok száma. Ezen problémák érintik többek között a Woltot és a Foodorát is, és a legfőbb problémák közé tartozik az ételek késedelmes kiszállítása, az árak hiányos vagy hibás feltüntetése, valamint a nem megfelelő kiszállítás. A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli vizsgálatot rendelt el a vállalkozásoknál, és a kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzést folytat. Az ellenőrzés kiemelten fókuszál négy területre, valamint kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, és jogsértés esetén intézkedéseket tesz a fogyasztói jogok védelme érdekében.

Tovább a cikkhez