A kép forrása: Blikk
Tévedés lenne azt hinni, ha egy évben mondjuk 100 ezer új személyautót állítanak forgalomba az országban, akkor pontosan ennyivel fiatalodik a magyar járműpark. Mert ez messze nincs így. Ugyanis záros határidőn belül minden harmadik-negyedik kocsit kivonnak a forgalomból, mármint a hazaiból.
Szilasi János, az Óbudai Egyetem tanszékvezető docense és az óbudai Sakurá nevű Toyota márkakereskedés vezérigazgatója szerint, évente sok tízezer használt autó hagyja el Magyarországot, hogy külföldön újra forgalomba helyezzék. A magánimport országos szinten megfoghatatlan és láthatatlan, mivel a kimutatásokban csak a darabszám szerepel, az érték pedig nincs feltüntetve. Az új autók több mint 30%-át hat hónapon belül kivonják a hazai forgalomból. Sok külföldi magánember azért vásárol nálunk autót, mert itt olcsóbb, még a magas áfa ellenére is. A külföldre vitt autók jelentős exportnak számítanak Magyarország számára, évente átlagosan 30 ezer autó 450 milliárd forintot képvisel.