Az abszolút legtrendibb vásárlási szokások: felkutattuk, mire költünk örömmel

Az abszolút legtrendibb vásárlási szokások: felkutattuk, mire költünk örömmel

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan továbbra is megfontolt döntéseket hoznak majd. Az elemzés szerint az ünnepi szezon kiskereskedelmi forgalma Magyarországon akár 7,7%-os növekedést is elérhet.

Az európai fogyasztók a világjárvány hatására az élményalapú kiadásokat részesítik előnyben, mint például a szórakozás, vendéglátás és utazás. Ez a trend jelentős növekedést eredményezett a kozmetikumok és ruházati termékek kiskereskedelmi kategóriájában. Ugyanakkor az elektronikai cikkek és háztartási gépek iránti kereslet 2024-ben újra növekedésnek indult, annak köszönhetően, hogy a pandémia alatt vásárolt eszközök mostanra elavultak. Az árérzékenység továbbra is jellemző, és a fogyasztók a prémium kategóriás üzletekről az megfizethetőbb alternatívák felé fordulnak. Az év végi utazások kiemelt szerepet játszanak, a shop-cation trend is népszerű, amikor a fogyasztók vásárlási céllal utaznak.

Országnevek: Marokkó, Portugália, Spanyolország, Magyarország, Lengyelország
Személyek nevei: nincsenek
Hírkategória: gazdaság
Kulcsszavak: fogyasztók, kiskereskedelem, utazás

Tovább a cikkhez