Az eredeti és utángyártott fékbetétek és tárcsák minősége: a német autóklub tesztje.

Az eredeti és utángyártott fékbetétek és tárcsák minősége: a német autóklub tesztje.

Ha a fékbetéteket és féktárcsákat is cserélni kell, az általában elég drága. De vajon mindig az eredeti, gyári alkatrész csak a jó? Vagy az utángyártottak is megfelelőek? Az ADAC – vagyis a német autóklub- tesztelte őket. Az elhasználódott, elkopott fékek miatt keressük fel leginkább a szervizeket. A jármű korától és típusától függően a javítási költségek akár egy vagyonba is kerülhetnek.

A független szervizhálózatok kedvező ajánlatokkal csábítják az ügyfeleket, az utángyártott alkatrészek beszerelésével. Az ADAC tesztje szerint az utángyártott fékrendszerek jó minőségűek és biztonságosak, ugyanakkor jóval olcsóbbak, mint a gyári eredeti alkatrészek. A féktávolságokban csekély különbségeket tapasztaltak a teszt során, és a fékezési értékeket a fékasszisztens rendszere is támogatja. Az eredeti VW féktárcsák és fékbetétek magas fékteljesítményt nyújtanak, ugyanakkor a kopás rendkívül magas valós vezetési körülmények között. Az ajánlás: gyakrabban használjuk a motorféket, különösen lejtőn való haladáskor, hogy megőrizzük a fékek élettartamát.

Tovább a cikkhez