A kép forrása: Bors
Sokan rendelnek határon túli webshopokból is, főleg az év végi nagy leárazások idején. Mutatjuk, ők kihez fordulhatnak, ha nem érkezik meg a külföldről rendelt csomag illetve, ha valamiért azt vissza kell küldeni!
A Black Friday és Cyber Monday idején sokan rendelnek külföldi webáruházakból, de ha a csomag nem érkezik meg időben, vagy vissza kell küldeni, van több lehetőség is. Ha a vállalt határidőre nem érkezik meg a rendelt termék, akkor pénzvisszatérítési lehetőségünk van, különösen ha PayPal-lal vagy bankkártyával fizettünk. A nagyobb piacterek saját pénzvisszafizetési lehetőséget biztosítanak, és az Európai Fogyasztói Központ (EFK) is ingyenes segítséget nyújt határon átnyúló panaszok esetén. Az EFK jótállási-szavatossági jogvitákban, hibás teljesítések orvoslásában és szándékos megtévesztések esetén is segítséget nyújt. A magyar vásárlókat 14 napon belül indoklás nélküli elállás joga illeti meg, és külföldi webáruházak esetén is van lehetőség visszaküldeni a terméket. Az visszaküldés költsége a fogyasztót terhelheti, de garanciális probléma esetén visszajárhat, és nem EU-s országokban az adott vállalkozástól függ, hogy milyen feltételekkel küldhető vissza a termék.