A kép forrása: Blikk
Kedd délután teljesen leállt az Országos Mentőszolgálat szerverével a kapcsolat, ami miatt hosszú időre megszűnt a biztonságos mentésirányítás. Sok esetben nem tudtak fogadni segélyhívásokat, és nem tudták elérni a központból a mentőautókat sem a hivatalos rendszeren keresztül. A mentőszolgálat ügyeletesi közül többen is a saját mobiltelefonjaikat kezdték el használni, papírra írták fel az eseteket, és ahhoz keresgélték a legközelebbi mentőket.
Délután 14 órakor kezdett lassulni a mentésirányítás informatikai rendszere, és a 112-es központi számra érkező segélyhívásokat nem tudták átkapcsolni a mentőszolgálat diszpécsereihez. Fél órával később gyakorlatilag teljesen megszűnt a hívásfogadás a mentőknél, lefagyott az összes számítógép, és a belső telefonvonalak sem működtek. Az informatikusok többször megpróbálták helyreállítani a központi mentésirányítási rendszert, de a terhelés miatt újra lefagyott minden. Az ügyeletesek saját telefonjaikon kezdtek kommunikálni a vidéki irányítócsoportokkal és mentőegységekkel, valamint papírra kezdték felírogatni az eseteket.