A lecsúszók sorsa: Mit tehetnek azok, akik lekésték az ügyfélkapu határidejét?

A lecsúszók sorsa: Mit tehetnek azok, akik lekésték az ügyfélkapu határidejét?

Január 16-án, vagyis ma megszűnt az Ügyfélkapu belépési lehetőség az állami online ügyéntézéshez. Helyette Ügyfélkapu+ vagy Digitális Állampolgárság Program (DÁP) telefonos alkalmazással lehet belépni a hivatalos portálokra. Mi a teendő, ha elmulasztottuk a regisztrálást, és valós-e, hogy 2026-tól már csak a DÁP marad meg lehetőségként? Ennek jártunk utána.

Az elektronikus ügyintézés a kormányzati portálokon két faktoros azonosítással történik, lehetőség van gyűjtőportálak használatára is. Az állami weboldalak és alkalmazások továbbra is elérhetőek, de az előírt biztonsági intézkedések miatt változtak az belépési módok. A két faktoros azonosítás garantálja a biztonságos ügyintézést. Az újítás célja az eddigi belépési adatokhoz egy llandóan változó biztonsági kód hozzáadása.

Tovább a cikkhez