A karácsonyi ünnepi lázban lankadhat a figyelem, amire nemcsak a bevásárlóközpontok zsebtolvajai, hanem az egyre gyakoribb, online térben való vásárlási szokást kihasználó adathalász csalók is készülnek.
Molnár Gábor, az L-Tender Zrt. adatvédelmi szakértője arról beszélt, hogyan lehet kiszűrni az adathalászokat a kibertérben. Az adathalászok gyakran nagy cégek, pl. a Posta nevében próbálják megszerezni az emberek bank- és egyéb adatait, de általában a “céges” címben mindig van egy plusz karakter. Az adathalászok hamis e-mailben vagy sms-üzenetben kérnek adatokat, és általában rosszul megfogalmazott, magyartalan leveleket küldenek. Csak a Magyar Posta ügyfélszolgálatára közel tízezer bejelentés érkezett októberig ilyen levelekről, ami azt mutatja, hogy a lakosság figyelmesebb a gyanús jelek felismerésében.