A kép forrása: Blikk
Minden bizonnyal tüzetes vizsgálatot folytatnak a szakértők, hogy ki felelős a katasztrofális ütközésért. Én attól tartott, hogy a helyi légi irányítást is hibázott. A leszálláshoz készülő utasszállító repülőnek minden helyzetben előnye van, a helikopternek kellett volna kitérni, a légi irányításnak pedig erre kellett volna utasítani, vagy figyelmeztetni – vélekedett Berta Zsolt korábbi vadászpilóta, oktatópilóta, akit a szerda esti washingtoni szerencsétlenség kapcsán kérdezett a Blikk.
Budapesten a reptéren a 600 méter alatti magasságban a repülőgépek a torony irányítása alatt állnak. A közforgalmú repülőgépeknek elsőbbsége van a megközelítés során. A katonai vagy rendőrségi helikopterek berepülhetnek a légterbe, de be kell jelentkezniük az irányításnál. A helyi idő szerint este 9 óra körül történt balesetnél a leszálló utasszállító repülőgép néhány száz méterre volt a reptértől 125 méteres magasságban. A magyar repülési szakember szerint a nagyvárosok felett a lenti fények miatt nem mindig könnyű észlelni a másik légi jármű fényeit.