A meghökkentő tévénézési szokásokra bukkantak a magyarok vizsgálata során: meglepő eredmények a friss kutatásból

Így alakultak át a tévénézési szokások az elmúlt huszonöt évben.

A hazai televíziós piac jelentősen átalakult az új évezredben, főként a technológiai fejlődés és a digitális platformok megjelenése miatt. Az elmúlt két és fél évtizedben a tévénéző közönség átlagéletkora jelentősen megnőtt, és a szabadidő eltöltésében továbbra is a televízió játszik főszerepet. A műszeres televíziós közönségmérés kezdete óta a magyar lakosok napjuk közel hatodát tévénézésre fordították, és a Covid-járvány idején ez az arány tovább emelkedett. A televíziózási szokásokat jelentősen befolyásolta a lekérhető médiaszolgáltatások és a videómegosztó platformok megjelenése. A népesség átlagéletkora és a tévénézők átlagéletkora közötti különbség 25 év alatt tízszeresére nőtt, és a magyarok az európai átlagnál több időt töltenek televíziózással. A műsorválasztás során megfigyelhető, hogy vannak olyan műfajok, amelyek kikoptak a műsorkínálatból, például a színházi közvetítések.

Tovább a cikkhez