A Telekomnál befejezték a 4 napos munkahét kísérletét – Az okok, amelyek miatt nem működött

Nem jött be a 4 napos munkahét a Telekomnál, elárulták, miért kellett megszüntetni A cég – bár befejezi a tesztelést – de továbbra is keresi a megoldási lehetőségeket, hogy megtalálják a magánélet és a munka közti egyensúlyt.

A Magyar Telekom kísérleti jelleggel 4 napos munkarendet vezetett be 2022-ben, melyről a Pénzcentrum közölt közleményt. Az egyedülálló kísérletben 300-an vettek részt, lefedve a cég teljes egészét, beleértve az ügyfélszolgálatot, értékesítést és hibaelhárítást is. A kísérlet során vizsgálták a munkatársak teljesítményét, hangulatát, fluktuációját, betegségek idejét, valamint azt, hogy milyen hatással volt mindez a munkáltatói márkára. Az adatokat kérdőíveken és mélyinterjúkban gyűjtötték. A kezdeti pozitív jelzések után kiderült, hogy nem mindenki tudta hatékonyan teljesíteni az új kihívásokat. A tesztelés eredménye alapján világossá vált, hogy egységesen minden munkavállaló számára nem lehetséges az ilyen megoldás bevezetése, és a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése hosszú távon üzleti kockázatot jelentene – derült ki a Telekom közleményéből.

Tovább a cikkhez