A kép forrása: Blikk
Nagy bajban lehetnek az influenszerek, ha nem jelölik megfelelően a reklám jellegű posztokat. Egy uniós felmérés szerint csak a véleményvezérek negyede tartja be minden esetben az erre vonatkozó szabályokat, és nagy számban vannak azok, akik soha – vagy csak ritkán – teszik ki a kötelező tájékoztatást.
Az Európai Bizottság és több tagállam közös akcióban vizsgálta az influenszer marketingtevékenységet, ahol 576 véleményvezér 97%-a kereskedelmi tartalmú posztokat tett közzé. A GVH nem versenyfelügyeleti eljárásban 28 magyar influenszer közösségi platformján vizsgálta a megjelent tartalmakat, melyek többsége nem megfelelően jelölte meg a promóciós tartalom tényét. Az influenszerek általában jelzik a promóciós tartalom tényét, de nem mindig, és a reklámozás tényének feltüntetése nem volt megfelelő az esetek harmadában. A GVH frissítette az influenszer marketingtájékoztatóját 2022 végén, mely gyakorlati tanácsokat nyújt a fogyasztók tájékoztatására, valamint hasznos tanácsokat kapnak az érintettek a GVH Podcast-csatornáján elérhető beszélgetésben.