A 2021-es év legkeresettebb témái – Itt a friss Google-lista!

A Google közzétette a 2023 keresései (Year in Search 2023) című kiadványát, amely az idei év legnépszerűbb globális (és országos) lekérdezéseit foglalja össze, a popkultúra felejthetetlen pillanataitól, szeretett személyiségek elvesztésén át a tragikus hírekig, amelyeknek mindenütt hatásuk volt a világon.

A Google globális adatai szerint a 2023-as hírek között az Izrael és a Hamász között zajló háború vezette a trendeket, amelyet a júniusban felrobbant Titanic tengeralattjáróhoz kapcsolódó lekérdezések, valamint a februári törökországi és szíriai pusztító földrengések követtek. A magyar keresések listáját ide kattintva érheti el.(A legfrissebb hírek itt)Damar Hamlin volt idén a Google első számú trendi személye a keresőkben. Az NFL-bajnokságban szereplő Buffalo Bills biztonsági játékosa, Hamlin egy januári mérkőzésen a pályán majdnem halálos szívmegállást szenvedett, de azóta ünnepelt visszatéréséről számolhattak be a hírek. Őt követte Jeremy Renner színész, aki 2023 elején túlélt egy súlyos hókotró-balesetet. Eközben a néhai Matthew Perry és Tina Turner vezette a keresési trendeket a neves elhunyt személyek között.Jobbá tette a világot Sergey Brin és Larry Page? Ma van a Google 25. születésnapjaA szórakoztatóipar világában a „Barbie” uralta a Google kereső idei filmtrendjeit, amit fej-fej mellett a „Barbenheimer”, az „Oppenheimer” és a „Jawan” című indiai thriller követett. A tévében a „The Last of Us”, a „Wednesday” és a „Ginny és Georgia” volt a három legkeresettebb kifejezés 2023-ban.Yoasobi “アイドル (Idol)” című dala volt a Google kereső top trendi dala. Jason Aldean „Try That In A Small Town” című dala, valamint Shakira és Bizarrap „Bzrp Music Sessions, Vol. 53” című dala következett.És ez még csak a jéghegy csúcsa a Google 2023-as globális keresési trendjeiben. A Bibimbap volt a legtrendibb recept. Az Inter Miami CF, az argentin futballszupersztár Lionel Messi új otthona vezette a Google sportcsapatok trendjeit. Az Egyesült Államokban pedig kifejezetten sok fogyasztó 2023-ban azt kérdezte, hogy miért olyan drágák a tojások, a Taylor Swift jegyek és a sriracha palackok – miközben a “rizz” (a csábító karizmaként fordítható szó nemrég az Oxfordnál az év szava lett) volt az élen a szlengben a szleng definíciókat kereső trendek között.További adatokat, köztük országspecifikus listákat és az elmúlt évek trendjei a Google “Year in Search” archívumában találhatók meg. A vállalat közlése szerint a 2023-as keresési eredményeket idén január 1. és november 27. között gyűjtötte össze – számolt be a TechXplore.internetes keresés

Tovább a cikkhez