A kép forrása: Blikk
A belső égésű motoros járművek gyártásának befejezését követően a gyártók tisztán elektromos autókra akartak átállni. Néhány márka azonban megingott az elhatározásban, mint most a Toyota: jönnek az új e-autók, de a belső égésű motoros járgányok maradnak. Vajon melyik autógyártó szünteti majd meg előbb a hagyományos meghajtású kocsik gyártását?
Az EU-s adatok szerint 2024 áprilisában csökkent az elektromos autók aránya az elsőként forgalomba helyezett járművek között az előző év azonos időszakához képest. A támogatási prémium eltörlése Németországban és az e-autók eladási adatainak csökkenése dilemmát okozott a nagy autógyártók körében. A Volkswagen-csoport technológiai igazgatója szerint a jövő az elektromobilitásé, és bár a gyártási technológiai átalakítás kihívásokkal jár, az autógyártók céltudatosan távolodnak el a belső égésű motoros autók gyártásától. Az EU tervei szerint 2035-től csak elektromos autókkal lehet majd forgalomba hozni új gépkocsikat, mivel a közlekedési ágazat szén-dioxid-kibocsátását nullára kell csökkenteni. A klímasemleges szintetikus üzemanyagoknak a kisebb piacokon lehet jövője, de ez még nem dőlt el.