A kép forrása: Blikk
Amit spontán vásárlásnak élünk meg, az sokszor megjósolható a terület pszichológiáját ismerő szakemberek számára. Ők már azt is tudják rólunk, hogy amikor pakoljuk a kosarunkat, a döntéseink nem feltétlenül ésszerűek, sőt! Íme néhány tipp, hogy felismerje a kereskedelem alapvető trükkjeit, és ne kerüljön annyi nem tervezett holmi a kosarába!
A Blikk cikke arról szól, hogy milyen csapdákat rejt magában a karácsonyi bevásárlás, és milyen trükkökkel manipulálják a vásárlókat a boltokban. A színek fontos szerepet játszanak a vásárlási döntésekben, például a piros szín hatására a vásárlók jobban odakapnak a termékeknek. A zöld szín kapcsán pedig a környezetbarát, természetes és egészséges jelentéseket társítják a vásárlók. A cikk kitér arra is, hogy a reklámok és akciós ajánlatok milyen módon hoznak minket a vásárlás csapdájába. Az ingyenes termékek és a kedvezmények vonzzák a vásárlókat, még akkor is, ha eredetileg nem tervezték a vásárlást.