A kép forrása: Blikk
Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, bár a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért – ismerteti felmérése alapján a Hellopay fizetési rendszereket üzemeltető társaság az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek háromnegyede rendszeresen ad borravalót olyan helyeken, ahol szokás ez a gyakorlat, különösen a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek körében. Csak 13 százalék utasítja vissza a borravaló adását, míg a megkérdezettek negyede szívesen ad többet, 20 százalékuk tartja hagyománynak, 10 százalékuk pedig a hangulat alapján dönt. A szolgáltatás minőségétől további 30 százalék teszi függővé a borravalót. A közlemény szerint Magyarországon a borravaló adása a szolgáltatással való elégedettséget motiválja. Az összeg leginkább 5-10 százalék a szervizdíj nélkül, szervizdíj mellett átlagosan 6 százalék. A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, különösen az ország keleti részén. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább.
Az online felmérés 1000 fős mintán készült, a 18 és 65 év közötti magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége reprezentatív az életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint.