A kép forrása: Blikk
Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban. Ezért megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium vasárnap. A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Az embereknek lehetőségük van otthon regisztrálni a biztonságosabb azonosítási módra, ha már rendelkeznek ügyfélkapuval, így nem szükséges a kormányablakokba menniük. A Digitális állampolgárság programba való regisztrációra sokan az utolsó pillanatokban keresték fel az ügyfélszolgálatokat, az emberek száma január eleje óta meghaladta a 100 ezret. Az ügyfelek negyede a Digitális állampolgárság miatt látogatja a kormányablakokat, és fontos, hogy mindenki tájékozódjon az igénylés menetéről a hivatalos weboldalakon. Az ügyintézés gyorsítása érdekében javasolt az alkalmazás letöltése indulás előtt.