A kép forrása: Blikk
A mesterséges intelligencia (MI) oktatásban történő alkalmazásának elveiről és szabályozásáról készített szakpolitikai javaslatot a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Ebben hangsúlyozzák a mesterséges intelligencia “kettős természetét”, merthogy az MI-alapú technológiák számos lehetőséget biztosítanak az oktatás fejlesztésére, ám megfelelő szabályozás híján rengeteg a kockázat.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szükségesnek tartott lépéseket sorol fel a kormánynak az MI (Mesterséges Intelligencia) oktatásban történő alkalmazásával kapcsolatban. Fontosnak tartják, hogy a kormány vizsgálja meg az MI hatását az oktatási dolgozók foglalkoztatására, adatvédelmi biztonságára és szakmai autonómiájára. Kiemelten hangsúlyozzák a tanulók biztonságát és egészséges fejlődését, valamint foglalkoznak a szellemi tulajdonjogi kérdésekkel is. Az MI megjelenése az oktatásban változásokat hozhat a tanári szerepekben, ezért fontos az etikus alkalmazás és a Nemzeti Alaptantervbe történő beépítés. Az MI technológiára épülő szoftverek segítséget nyújthatnak az értékelési folyamatokban, kompetenciafejlesztésben, valamint az egyéni tanulási utak kidolgozásában.