A kép forrása: Blikk
A köztéri reklámok szabályozása új irányt vett a december 31-én megjelent kormányrendelettel, amely az építészeti törvény módosításával lépett életbe. A korábbi szigorú szabályozás, amely a „polgári jó ízlés” nevében korlátozta a reklámhordozók elhelyezését, most jelentősen enyhült, sőt az új rendelet lehetővé teszi, hogy szinte bárhol megjelenhessenek hirdetések, mindössze néhány kivétellel. A magánterületen való kihelyezés és digitális reklámok elhelyezése sokkal könnyebb lesz. Kérdés, ez mire lesz jó?
A reklámok továbbra sem sérthetik a települések jellegzetes arculatát és nem helyezhetők el nemzeti emlékhelyek közelében. Az új szabályozás könnyíti a digitális reklámok elhelyezését, beleértve a védelmi órákként szolgáló épületeket is. Bevezetik az országos reklámkatasztert, amelyben a legális reklámhordozókat be kell jelenteni a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál. A rendelet tisztábbá teszi a piacot, de egyben biztosítja a meglévő cégek pozícióját.