A kép forrása: Blikk
Szinte nincs nap, amikor jelentős, több órás késéről, törölt járatokról és repülőtéri kaotikus jelenetekről ne kapnánk hírt. A nyári időszakban mindig megnövekednek a légiutas jogokkal kapcsolatos problémák. Ugyanakkor az idei nyár a megszokotthoz képest is több fogyasztói panaszt és csalódást hoz egyelőre, miközben a légitársaságok közül több is megpróbál kibújni egyértelmű felelőssége alól.
Az utóbbi időszakban számos panasz érkezett a fogyasztóvédelmi egyesületekhez az európai reptereken tapasztalható káoszról, késésekről, járattörlésekről és a légitársaságok által nyújtott tájékoztatás hiányáról. A fogyasztókat a rendelkezésre álló elektronikus lehetőségeken és a helyszíni munkatársak által sem tájékoztatják megfelelően, ez pedig komoly felháborodást vált ki. Emiatt a kormányhivatalok is eljárást indítottak több légitársasággal szemben. A fogyasztóvédelmi szabályozás széleskörű kötelezettségeket ró a légitársaságokra, például járattörlés esetén az utasoknak kártalanítást kell biztosítani, és szállást, étkezést, valamint frissítőket kell nyújtaniuk. A fogyasztók jogainak érvényesítése és az információkkal történő ellátás kulcsfontosságú a légitársaságok számára.