A kép forrása: Blikk
A Google igyekszik átláthatóbbá tenni, hogy egy tartalmat generatív mesterséges intelligencia eszközökkel készítettek-e. Miután a cég az év elején csatlakozott a Coalition for Content Provenance and Authenticity-hez (C2PA) irányítóbizottsági tagként, a Google elárulta, hogyan kezdi meg a csoport digitális vízjel-szabványának bevezetését. Jelenleg kizárólag néhány kameragyártó, például a Leica támogatja a C2PA szabványt.
A Google bevezeti a tartalomhitelesítési technológiát a termékeibe, amely segít azonosítani a generatív mesterséges intelligencia eszközökkel készített manipulált tartalmakat. A szabvány 2.1-es verzióját a Coalition for Content Provenance and Authenticity által kidolgozott technológiát a keresőben, hirdetési rendszerben és potenciálisan a YouTube-on is alkalmazza. A célja, hogy nyomon követhetővé tegye a digitális tartalmak eredetét és szerkesztési előzményeit. Bár a technológia nem bünteti a manipulált tartalmak feltöltőit, a felhasználók tájékoztatást kapnak a képek valódiságáról, és jelzéseket láthatnak a YouTube-videókban és a hirdetések mellett megjelenő fotóknál. Az hatékonysága függ attól, hogy az iparági szereplők mennyire támogatják és használják ezt a vízjelrendszert. Jelenleg csak néhány kameragyártó támogatja a szabványt, de a nagy mobilgyártók bevezetik-e a támogatást, még kérdéses.