A kép forrása: Blikk
A keresőóriás a DMA (az EU digitális piacokról szóló törvénye) szabályai alapján jelentős változásokat hajt végre a felületén. Eddig a Google előnyben részesített bizonyos oldalakat a keresésben, ha például a felhasználók szállodák után kutattak, ám a jövőben már nem lehet kivételezés. Több országban már tesztelik az új felületet.
A DMA szigorú szabályozásai miatt a Google új felületet tesztel, ahol nem lesz különbség a keresési találatok között. Az összehasonlító oldalak és a közvetlen szolgáltatók ugyanolyan hangsúlyt kapnak. Jelenleg három országban (Németország, Belgium, Észtország) tesztelik az egységes megjelenítést. A Google jogi igazgatója szerint a változásokat nagyon vonakodva hajtják végre, mivel nem szolgálja az európai fogyasztók vagy vállalkozások érdekeit. A TechRepublic által megkérdezett szakértő szerint a változások pozitív hatással lehetnek a kisebb cégekre \\u00e9s összehasonlító oldalakra. Az új felület bevezetése óta a közvetlen foglalásokhoz köthető oldalaknak 30%-kal csökkent a kattintása, szemben az utazási összesítő és az összehasonlító oldalakkal, amelyeknek megnőtt a forgalma.