A járatkésések árnyékában: kártérítési lehetőségek és teendők a rövidtávú utazók számára

A járatkésések árnyékában: kártérítési lehetőségek és teendők a rövidtávú utazók számára

Szinte nem telik el nap, hogy ne hallanánk repülőjáratok extrém késéséről vagy törléséről. Mit tehetünk, ha mi kerülünk ilyen helyzetbe? Milyen kompenzációra számíthatunk a légitársaságtól vagy a biztosítótól? Ennek jártunk utána a Bank360.hu szakértői segítségével.

A légi közlekedésben gyakran előforduló többórás késések és káosz okai között szerepelhetnek időjárási viszonyok, munkaerőhiány, és növekedett utazási kedv az utóbbi időszakban. Az EU-ból vagy EGT-tagállamból induló járatok esetén a légitársaságnak két órát meghaladó késés esetén kötelessége van az utasok kompenzálására, például étel- és italfogyasztásra beváltható kuponok formájában. Az utasbiztosítás is tartalmazhat kártérítési fedezetet legalább 4-6 órás késés esetén. Az ajánlott utasbiztosítás nagyobb védelmet nyújthat repüléssel kapcsolatos problémák és károk esetén. Csatlakozással utazás esetén a biztosító nagyobb összeget fizethet, mint egyszerű késés esetén. A kártérítésre való jogosultság függ a repülési távolságtól, és a késés időtartamától.

Tovább a cikkhez