A Kádár-kori szépségápolási termékek átalakulása: A verbális szörnyszülöttektől a mindenki által ismert márkákig

A Kádár-kori szépségápolási termékek átalakulása: A verbális szörnyszülöttektől a mindenki által ismert márkákig

Raccsoló kislány után kapta nevét a szocialista rendszer kozmetikai óriásvállalata. A nyolcvanas években a legtöbb tisztálkodószert, szappan, sampont, krémet, dezodort a Caola gyártotta. Az 1961-ben egyesített állami cég 1981 előtt a nem túl jól hangzó Illatszer és Kozmetikai Vállalat illetve a Kozmetikai és Háztartásvegyipari Vállalat és a Növényolajipari és Mosószergyártó Vállalat nevet viselte.

A Caola neve eredetileg egy marginsális márkaterméké volt, amelyet később a cég fő nevévé tettek. A szappan és vitaminos krém csomagolásán jelent meg először. A Baeder Illatszer Rt. alapította meg az illatszer-laboratóriumot, ahol kifejlesztették a Caola márkát. Az üzemet az ötvenes évekre államosították, és gazdaságosság jelszavával felszámolták a 30 féle márkát. A szürke ötvenes évek után a szocialista márkatermékek, például a Budapesti Illatszer- és Pipereszappangyár termékei jelentek meg. A hetvenes években a háziasszonyok szívesebben használták a jó minőségű, illatosított szappanokat, mint az akkor drágább mosóport. A szocialista piacgazdaság sokféle márkaterméket kínált, mint például a Velmetina samponok, tusfürdők, a Derby borotvahab, arcszesz, szappan, valamint a dezodorok.

Tovább a cikkhez