A kép forrása: Blikk
Több oka is van, hogy az elmúlt három évben rengeteg a reptéri késés és járattörlés, az elmúlt hetekben pedig szinte kiszámíthatatlanná vált a légiközlekedés. Az utaskövetelések behajtásával foglalkozó szakember szerint nyár végéig nem fog javulni a helyzet. Az utasoknak fel kell készülni a várható problémákra, aki pedig úgy érzi, hogy nem akarja vállalni a meglévő kockázatokat, szeptember előtt ne induljon útnak.
Az utóbbi időben sok hír szól a légi közlekedés problémáiról, például a repülőjáratok késéseiről, törléseiről és az utasok cserben hagyásáról. Július 20-án este Nápolyban a Ryanair járatát számítógépes rendszerhiba miatt törölték, és a utasoknak saját maguk kellett megoldaniuk a hazautazást. A pandémia miatt a légitársaságoknál jelentősen megnőtt a késések és törlések száma, különösen Budapest viszonylatában. Ezen kívül a Wizz Air flottájából 46 gép állt a földön a hajtóművek átvizsgálása miatt, és hasonló a helyzet a Boeing repülőgépekkel is. A légi irányítás gondjai, a franciaországi sztrájkok, az ukrán légtér lezárása, és az informatikai krízis tovább súlyosbítják a helyzetet. Az EU 2004-es rendelete a légiutasok védelméről már nem tud megfelelően reagálni a jelenlegi légi közlekedési problémákra.