A kép forrása: Blikk
Már több mint száz magyar nyelvű televíziócsatornából válogathatunk, ezek programkínálata azonban nem mondható változatosnak: a vezető csatornacsaládok műsoridejük kevesebb mint tíz százalékában szolgáltatnak új tartalmakat – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából. Az újrajátszott műsorok tizenöt százaléka több adón is megjelent. Elsősorban az amerikai romantikus és akciósorozatokat ismételték előszeretettel a televíziók.
Az elmúlt negyedszázadban a magyar nyelven sugárzó tévéadók száma megtöbbszöröződött, azonban a műsorok felhozatala nem követte ezt a gyarapodást. Az NMHH 2021-es és idei vizsgálata szerint a TV2- és az RTL-csoport 26 adójának programkínálatában változások történtek. A hazai televízióadók válaszul a növekvő számra tematikus mellékcsatornákat alapítottak, amelyek jelentősen növelték az eladható reklámidejüket. Az új, friss tartalmakat kínáló online streamingszolgáltatók előretörése és a fiatalok elfordulása a televíziózástól is tapasztalható. A vizsgálat szerint a legtöbb friss tartalommal a csatornacsaládok anyacsatornáin találkozhatnak a nézők, ugyanakkor a premierműsorok aránya alacsony volt a mellékcsatornákon. A premierprogramok nagyobb nézettséget értek el, és az ismétlések főleg idősebb alkotásokat érintettek.