A modern négyütemű motor a nyolcvanas évek végén új életet lehelt volna a Trabiba. Az eredmény a négyhengeres Polo-motorral felszerelt Trabant 1.1. Hogy sikerült a házasítás? Most kiderül!
Az NDK az 1980-as évek végén modernizálni akarta a Trabit a Volkswagen négyütemű motorjával, hogy 10 évig biztosítsa a gyártást. Az NDK összeomlása azonban megakadályozta ezt a tervet. A Trabant 1.1 motorja kényes volt, de páratlan vezetési élményt és teljesítményt nyújtott. A kisautó végsebessége 125 km/órát ért el, és a Volkswagen motorja a köztes sprintek során erőteljesen gyorsult. Az autó belső terében kényelmes üléseket találunk, azonban a kemény fejtámlák miatt van némi negatívum. Vásárlás előtt fontos a rozsdaellenőrzés, mivel a csőváz hajlamos lehet a korrózióra. A legnagyobb kihívás eredeti állapotban megőrzött járművet találni, mivel sok Trabant 1.1 módosításokon ment keresztül.