A kép forrása: Blikk
Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) elnöke szerint nem szokatlanok az olyan esetek, amikor a mozdonyvezető félúton hagyja abba a járművezetést. Az elmúlt időszakban több, a bicskeihez hasonló incidens is történt, mivel a MÁV a munka hatékonysága érdekében – a MOSZ-elnök fogalmazása szerint – „kifacsarja” a mozdonyvezetőket.
A Bicskén rostokló vonat esetét a Blikk is beszámolta, ahol a szerelvény több mint egy órát várakozott a vasútállomáson, mivel lejárt a mozdonyvezető munkaideje. Ez jogszabályi és utasbiztonsági okok miatt történt. Az Index számolt be először az ügyről, majd megkeresték a MOSZ elnökét is. Barsi Balázs elmondta, hogy a mozdonyvezetők legfeljebb 12 órát dolgozhatnak, ebből maximum 10 órát tölthetnek vezetéssel, és ezt csak különleges helyzetben léphetik át. A vasúttársaságnál hivatalosan nem tervezhetik 10 óráig a munkatársak vezetési szolgálatát, mert hagyni kell egy bizonyos tűréshatárt, hogy ne fordulhasson elő olyan helyzet, hogy a vonatok késése miatt átlépnék ezt a határt. Barsi szerint az idén nyáron több, a bicskeihez hasonló eset történt, amikor le kellett állítani egy vonatot, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje.