A kép forrása: Blikk
Az idei április-júniusi időszakban a koronavírusjárvány óta először 1%-kal visszaestek a McDonald’s eladásai az előző évhez képest. A sokak által kedvelt gyorsétteremlánc számára szükségessé vált, hogy átgondolja eladási startégiáját, hiszen a vásárlók világszerte érezhetően visszafogták kiadásaikat. A visszaesés ráadásul a folyamatos kedvezményes menük ellenére következett be.
Chris Kempczinski, a McDonald’s vez\u00e9rigazgat\u00f3ja elmondta, hogy a gyenge eredm\u00e9nyek az \u00e1rak \u201e\u00e1tfog\u00f3 \u00fajragondol\u00e1s\u00e1ra\u201d k\u00e9nyszer\u00edtett\u00e9k a v\u00e1llalatot. A c\u00e9g ezut\u00e1n \u00e1rengedm\u00e9nyekre t\u00e1maszkodva pr\u00f3b\u00e1lhatja meg\u00e1ll\u00edtani az elad\u00e1sok cs\u00f6kken\u00e9s\u00e9t az eddigi magasabb men\u00fc \u00e1rakkal szemben. A v\u00e1llalat szerint az Egyes\u00fclt \u00c1llamokban \u00e9s Nagy-Britanni\u00e1ban is kiugr\u00f3an cs\u00f6kkent a kereslet az \u00e9ttermei ir\u00e1nt, de p\u00e9ld\u00e1ul Franciaorsz\u00e1gban k\u00f6zbe sz\u00f3ltat az Izrael-G\u00e1za h\u00e1bor\u00fa miatti bojkottfelh\u00edv\u00e1sok is. Kempczinski szerint az infl\u00e1l\u00f3d\u00f3 \u00e1rak jelentik a visszaes\u00e9s egyik ok\u00e1t, amelyek a fogyaszt\u00f3kat arra k\u00e9sztett\u00e9k, hogy jobban \u00e1tgondolj\u00e1k a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si szok\u00e1saikat. A Bank of America elemz\u0151je szerint a McDonald’s a versenyt\u00e1rsain\u00e1l gyorsabban emelte meg a legfontosabb term\u00e9keinek az \u00e1r\u00e1t.