A kép forrása: Blikk
A svájci háztartási gépeket gyártó V-Zug vállalat lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy fizessenek a mosogatógépek extra funkciókért. Másik oldalról nézve a luxuskategóriás termékeket gyártó vállalat pénzt kér, hogy a gépek egyes funkciói használhatók legyenek. Vajon életképes elképzelés az előfizetéses mosogatás?
Svájcban az élet köztudottan drága, és most egy meglepetés költségtételről számol be a Computer Bild. A V-Zug új mosogatógép modelljéhez egy előfizetéses lehetőség is jár, hasonlóan a BMW esetéhez, ahol az előfizetéses ülésfűtés volt a tervezett szolgáltatás. Ez az előfizetéses modell jelentős áttörést jelenthet az elektronikus eszközök piacán. A mosogatógép speciális programokat kínál a nagyon koszos edények, söröspoharak és mosogatógépben mosható játékok tisztítására, melyeket éves díj ellenében lehet elérni. A rugalmasan személyre szabható mosogatógép gondolata vonzó a vásárlók számára, és a havi egy frankos előfizetés Svájcban elhanyagolható kiadásnak számít. A V-Zug frissítési ajánlatai nagyon népszerűek, és elképzelhető, hogy az előfizetési programmal a figyelemfelhívás a fő cél, és nem a bevételtermelés.