A kép forrása: Blikk
Nem kell sokat sorban állni és teljesül az introvertáltak álma is azzal, hogy nem kell interakcióba bonyolódni a Mekiben: csak bemegy az ember, bepattintja a masinába a kis rendelését, megkapja, és hamarosan ehet is. De amikor megkapja, felmerülhet, hogy az ember csak egy BigMacet szeretett volna, mégis alig fér el a kaja a tálcán – hogy lehet ez? A válasz a rendelésfelvevő kioszk ördögien zseniális kivitelezésének köszönhető, amelyről túlzás nélkül állíthatom, hogy minden egyes lépése arra sarkall, hogy minél több pénzt hagyj náluk.
A McDonald’s az 2017-ben bevezetett rendelésfelvevő automatája világszerte nagy sikert aratott, mivel növelte a vállalat bevételeit és javította a vásárlói élményt. A kioszkok bevezetése nem csak a bérköltségek csökkentésével járt, hanem a vásárlók időtakarékosságát is elérte, valamint sikerrel alkalmazza a kereskedelmi pszichológiát a vásárlók ösztönzésére. A terminál úgy prezentálja a lehetőségeket, hogy a vásárló akarni fogja a kiegészítő termékeket is. A kioszkok alkalmaznak olyan sötét mintázatokat, amelyek arra ösztönzik a vásárlókat, hogy többet költsenek, és alkalmaznak nudging technikát a kártyás fizetés ösztönzésére.