A kép forrása: Blikk
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) infokommunikációs rendszereiben kedden délután komoly hiba merült fel. Most kiderült, a hiba egy külsős szolgáltatótól eredt, de a szakemberek gyors beavatkozásának köszönhetően a helyzetet estére sikerült normalizálni. A leállás ideje alatt az ilyenkor hatályos protokoll lépett életbe. Azóta megkezdődött az eset kivizsgálása.
A Blikk beszámolt arról, hogy kedden délután teljesen leállt az Országos Mentőszolgálat szervereivel a kapcsolat, hosszú időre megszűnt a biztonságos mentésirányítás. Sok esetben nem tudtak fogadni segélyhívásokat, illetve nem érték el a központból a mentőautókat a hivatalos rendszeren keresztül. A komoly fennakadást okozó műszaki hiba az infokommunikációs szolgáltatónál történt, de a szakemberek gyorsan reagáltak és helyreállították a normál működést az ország összes mentőállomásán. Az OMSZ köszönetét fejezte ki a lakosságnak és a mentőknek a türelemért és segítségért ebben a rendkívüli helyzetben, valamint az informatikusok összefogását és helytállását dicsérte a hibaelhárításban.