A mesterséges intelligencia és a közösségi média hatása a klímaválságra: Kutatók figyelmeztetnek

A mesterséges intelligencia és a közösségi média hatása a klímaválságra: Kutatók figyelmeztetnek

A generatív mesterséges intelligencia és a közösségi média alááshatja az éghajlatváltozás kezelésére irányuló erőfeszítéseket – állítják kutatók a Global Environmental Politics című folyóiratban megjelent új fórumcikkükben.

Dr. Hamish van der Ven, az UBC professzora és kollégái szerint a generatív mesterséges intelligencia és a közösségi média figyelemelterelő hatással lehetnek a sürgető globális problémákra, csökkenthetik a kreatív gondolkodást és a problémamegoldás képességét. A legtöbb elemzés a technológiai termékek életciklusához kapcsolódó közvetlen kibocsátásokra összpontosít, de az AI és a társadalmi technológiák is csökkenthetik az éghajlati válságra való összpontosítást. A közösségi médiaplatformok folyamatosan változó tartalmakat kínálva elterelhetik a figyelmet a lassabban mozgó témákról, emellett pedig a negatív híreknek való állandó kitettség erodálhatja az optimizmust

Tovább a cikkhez