A kép forrása: Blikk
Itthon nagy felháborodást okozott a telefonok kitiltása az iskolákból, amit tetézett a Madách Gimnázium igazgatójának felmentése, miután szembeszállt a jogszabállyal. A világon egyre több ország fordul a telefonok iskolákból való kitiltása vagy épp limitált használata felé, köztük fejlett és nyugati országok is. Ennek hatékonyságát egyre több kutatás igazolja, azonban vannak ellenérvek is.
Az iskolai telefonhasználat kapcsán az UNESCO ajánlása alapján csak akkor szabad megengedni a mobiltelefonok használatát az oktatási intézményekben, ha azok közvetlenül segítenek az oktatásban. A világ különböző pontjain különböző szabályozások vannak: Franciaországban, Új-Zélandon és Olaszországban tiltották az oktatási célra való használatot, míg Ausztráliában, Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Portugáliában, Spanyolországban és Hollandiában csak tanár felügyelete mellett lehet használni a készülékeket. Kínában és az Egyesült Államokban is vannak korlátozások a használatban. Olyan kutatók, mint Marilyn Campbell és Elizabeth J. Edwards nem találtak meggyőző bizonyítékot arra, hogy a mobilhasználat tilalma vagy engedélyezése hogyan befolyásolja a diákok tanulmányi eredményeit, koncentrációs képességét, mentális egészségét vagy az online zaklatásokat.