A kép forrása: Blikk
A NASA első alkalommal indította be új keletű hajtóműveit tesztelés céljából. Reményeik szerint a szuperszonikus, ám egyúttal csendes közlekedési eszközök új generációja sikerrel jár. Az X-59 Quiet Supersonic Technology (Quesst) repülőgépet úgy tervezték, hogy az ügynökség által formált hangrobbanásként vagy “hangdobbanásként” emlegetett hatás helyett olyan robbanást hozzon létre, amely miatt az Egyesült Államokban és a legtöbb más országban betiltották a polgári szuperszonikus repülést a szárazföld felett.
Az X-59 repülőgép 75 decibeles (PLdB) észlelt hangerősségű zajt kelt rövid zajkitörést keltve, amely alacsonyabb, mint a Concorde és a katonai repülőgépek által keltett zajszint. A NASA tesztjei szerint a zajszint hasonló volt az utca túloldalán becsapódó autóajtókhoz vagy távoli mennydörgéshez. A hajtóműtesztek során először bemelegítés történt, majd áttértek a tényleges első motorindításra, amely során meggyőződtek arról, hogy minden rendben van a hajtómű működése előtt. A repülőgép tervezett sebessége 1700 km/órás, melyet 16,7 kilométeres magasságban érne el, hogy minimalizálja a szuperszonikus repülés során keletkező hangot. A repülőgép egyedi kialakítású, orra a jármű hosszának csaknem egyharmadát teszi ki, és külső kamerák biztosítják a kilátást a pilóta számára.