A kép forrása: Blikk
A legtöbb területen, például a számítástechnikában vagy az autóknál rengeteg fejlődés volt megfigyelhető az elmúlt évtizedek során, a repülőgépek azonban javarészt ugyanúgy néznek is és működnek, mint fél évszázaddal ezelőtt.
Az utasszállító repülőgépek belső funkciói nem változtak sokat, kivéve az első osztályt, ahol kisebb fejlesztések történtek. A légitársaságoknál az innováció stagnálását a pénzügyi okok vezetik. Az egykori kényelmes utazás bárokkal és társalgókkal ma már első osztály nélkül nehéz. A lábteret csökkentették, hogy több ülés férjen be az utastérbe, és könnyebb anyagokkal, mint a szénszál erősítésű műanyag kompozittal készülnek a repülőgépek. Az utasok kényelmét növelendő bevezetésre kerül a Skynest koncepció, amely hat emeletes ágyból áll repülőgépek turistaosztályán.